14 km schema 

Ga jij de marathon lopen? En wil je goed voorbereid aan de start staan? Wij trainen met het 14 km schema van Sportrusten, waarbij je op hartslag traint en gerichte km’s maakt. Hierdoor train je doelgericht en zonder blessures naar jouw marathon toe. 

Kwaliteit boven kwantiteit!
Dat vinden wij belangrijk bij onze begeleiding. En daarom trainen wij met het 14 km schema van Sportrusten. Wij maken gerichte km’s en niet zoveel mogelijk km’s. Wij zorgen dat we weer helemaal opgeladen klaar staan voor onze volgende training, zodat we weer alles uit onze training kunnen halen. We blijven fit en we zorgen dat we zonder blessures naar ons doel toewerken. 

Doelgericht (op hartslag) trainen
Daar is het 14 km schema van Sportrusten en onze trajecten op gebaseerd. Je traint heel bewust en gericht op basis van jouw eigen persoonlijke hartslag. Deze wordt bepaald aan de hand van een hartslagtest die je voorafgaand aan het traject met ons doet. Van ons ontvang je jouw persoonlijke hardloopschema waar je 100 dagen lang mee gaat trainen. Wekelijks doe je zelf twee trainingen op deze hartslag. Dat doe je met duurlopen die nooit langer zijn dan 14 km. Dat lijkt kort, maar doordat je gerichte km’s maakt bereid jij je lichaam optimaal voor op de marathon. 

Goede balans
Daar draait het om bij het 14 km schema! Want trainen is meer dan alleen km’s maken. En daarom zien wij rust ook als een training. Want herstellen doe je alleen als je je lichaam rust en ontspanning geeft. Het schema heeft dan ook een goede opzet en balans wat betreft de trainingen, waardoor je nooit overtraind raakt en waardoor blessures ver weg blijven.

Intervaltraining
Trainen is je lichaam prikkels geven. En daarom trainen wij gedurende het traject in verschillende hartslagzones. Naast de twee duurlopen op hartslag doe je zelf ook nog een korte rustige duurloop. Deze noemen wij ‘vogels kijken’, omdat je heel relax en bewust op een lage hartslag loopt. Daarnaast train je met ons op een hoge hartslag. Dat doen we met de intervaltraining die we met de groep doen. Korte intervallen, lange intervallen: we trekken ons op aan elkaar en we geven alles tijdens deze training. Hierdoor word jij gedurende het traject steeds sneller. En dat maakt dit traject extra leuk! 

Optimale begeleiding
Daar staan wij voor! Want we willen jou zo goed mogelijk klaarstomen voor de marathon. Dat doen we niet alleen met ons schema en de trainingen, maar we doen veel meer. Want naar onze mening is de weg er naar toe net zo belangrijk als de marathon zelf. Daarom volgen (en motiveren) we elkaar gedurende het traject door middel van een What’s Appgroep. We bezoeken diverse wedstrijden om alvast in de de sferen te komen. Ook trainen we af en toe op unieke locaties en krijg je gedurende het traject veel tips en adviezen over optimale voeding, ademhalingsoefeningen, gels en opbouw van de marathon. 

Train je met ons mee?
We zijn te vinden in Rotterdam en Den Haag en starten binnenkort weer met nieuwe marathontrajecten. Schrijf je in en wij zorgen dat je naast een geweldig traject ook mega fit aan de start van de marathon staat! 

Heb je nog een vraag?
Kijk bij onze veelgestelde vragen of vul het contactformulier in. En wij komen er snel op terug.

Waarom This is Running?

✓ Op hartslag trainen
✓ Geen lange duurlopen
✓ Goed verantwoord schema
✓ Gerichte km’s maken
✓ Goede balans tussen trainen en rust
✓ Trainen met een leuke groep!
✓ Fit aan de start van de marathon

Meet our team!

Meet our team!

Onvergetelijke ervaring

Dat is wat de marathon en ons traject is! En dat is waarom die medaille zo bijzonder is.

Wil jij ook graag die medaille om je nek? Meld je dan aan voor het 14K IS MY WAY marathontraject in één van de onderstaande steden. En wij beloven je dat je een ervaring krijgt die je nooit meer vergeet.

REVIEWS

‘Twee jaar geleden kennis gemaakt met de marathongroep van This is Running. Een super enthousiaste loopgroep met de focus op Sportrusten. Dit traject heeft ervoor gezorgd dat ik super fit aan de start van de Rotterdamse marathon stond en deze in een mooi PR heb uitgelopen. Super trots en blij mee en dit smaakt zeker naar meer.’

– Erik van Wageningen –

‘Wat ik zo mooi vind aan de marathongroep van ‘This is Running’: de gezelligheid en dat er altijd een goede sfeer is in de groep. Er staat een trainer voor de groep die altijd enthousiast is en die een enorme drive heeft. Hij zorgt ervoor dat je tijdens de trainingen tot het uiterste gaat. Zo dat je toch net dat laatste beetje geeft, terwijl je eigenlijk niet meer kan. Je komt echt met een voldaan gevoel thuis.’

– Walter de Bruijn –

‘Veel minder renuren maar gerichte kilometers. Je wordt steeds sneller per km en zonder één blessure of overbelasting kun je met relatief gemak de magische finish van de marathon halen. Dankzij het 14 km schema en This is Running mag ik mezelf ineens een marathonloper noemen!’

– Charlie Burm –

‘Het hardlopen met zowel het 14km marathonschema als de loopgroep van This is Running zijn beide heel positief. Ik heb een geweldige tijd gehad om op deze manier voor de Rotterdam marathon te trainen en kreeg er erg veel energie van!’

– Simone Langejan –