Marathonschema Hartslag

Hoe train je op hartslag? Kan je met een dergelijk hardloopschema je goed voorbereiden op de marathon? En hoe ziet zo’n marathonschema hartslag er dan uit?

This is Running is gespecialiseerd in het trainen op hartslag. De afgelopen jaren hebben wij legio hardlopers met succes over de finishlijn gebracht van halve en hele marathons. Hoe we dat doen? Heel simpel: door een goed en gefundeerd schema aan te houden.

14 km schema Sportrusten
Wij werken met het marathonschema van Sportrusten. Dit schema is volledig ingericht op het trainen van hartslag en is wetenschappelijk bewezen. Of je nou voor de hele marathon gaat of voor de halve: wij hebben voor beide afstanden een trainingsschema en wij werken met groepen naar deze afstanden toe. Op basis van jouw doel (halve of hele marathon) ga je heel gericht aan de hand van het marathonschema op hartslag trainen.

Veldtest
Voordat jouw traject van start gaat wordt op basis van een veldtest jouw (halve) marathonhartslag bepaald. Deze persoonlijke hartslag is bepalend voor jouw voorbereiding en niet te vergeten: de marathon. 

Korte afstanden
Bij zowel het marathonschema van de hele als het trainingsschema voor de halve marathon train je nooit langer dan 14 km. Oftewel korte duurlopen waarbij je gerichte km’s maakt. Bij beide trainingsschema’s train je op basis van deze korte duurlopen op je persoonlijke (halve) marathonhartslag.  

Veel variatie
Beide marathonschema’s bieden veel variatie in trainingen en in intensiteiten. Zo doe je elke week 2 duurlopen op je persoonlijke (halve) marathonhartslag. De afstanden bouwen zich gedurende het schema op tot 14 km. Maar nooit langer dan dat. Daarnaast loop je elke week een korte duurloop op een lage hartslag. En als laatste de intensieve training, oftewel de intervaltraining waarbij je op een hoge hartslag traint. This is Running doet deze training met de groep. Dit aangezien het de zwaarste training van het schema is en het een enorme vibe geeft om met een groep te intervallen. 

Maar This is Running doet meer!
Want wij vinden niet alleen ons doel belangrijk, maar ook de weg er naar toe. En daarom doen we veel meer met de groep. Tijdens het traject trainen we af en toe op unieke locaties, gaan we naar diverse wedstrijdjes, motiveren we elkaar door een WhatsApp groep en doen we af en toe iets gezelligs met elkaar. Ook krijg je gedurende het traject handige tips op het gebied van voeding, ademhaling, gels, opbouw (halve) marathon en meer. Kortom een voorbereiding waar je ‘U’ tegen zegt!

Ben je enthousiast?
En wil je ook met dit marathonschema  trainen? Wil je daarnaast met een leuke gemotiveerde groep naar de marathon toetrainen? Doe met ons mee en schrijf je in voor onze marathontraining in Rotterdam of Den Haag.

Ga je voor de halve marathon?
Ook daar werken we adhv ons unieke halve marathonschema met diverse groepen naar toe. Meld je aan voor onze halve marathontraining en wij beloven je dat je mega fit aan de start van jouw halve marathon staat.   

Vragen
Heb je nog een vraag over deze manier van trainen? Kijk gerust bij de veelgestelde vragen of stuur ons een apje en/of een mailtje en we komen er snel op terug.

Waarom This is Running?

✓ Op hartslag trainen
✓ Geen lange duurlopen
✓ Goed verantwoord schema
✓ Gerichte km’s maken
✓ Goede balans tussen trainen en rust
✓ Trainen met een leuke groep
✓ Fit aan de start van de marathon

Waar vind je ons?

RotterdamDen haag

Train je met ons mee?

En sta jij binnenkort ook met een medaille om je nek? Meld je dan aan voor onze marathontraining in één van de onderstaande steden. En wij beloven je dat je een ervaring krijgt die je niet snel meer zult vergeten.

REVIEWS

‘Twee jaar geleden kennis gemaakt met de marathongroep van This is Running. Een super enthousiaste loopgroep met de focus op Sportrusten. Dit traject heeft ervoor gezorgd dat ik super fit aan de start van de Rotterdamse marathon stond en deze in een mooi PR heb uitgelopen. Super trots en blij mee en dit smaakt zeker naar meer.’

– Erik van Wageningen –

‘Wat ik zo mooi vind aan de marathongroep van ‘This is Running’: de gezelligheid en dat er altijd een goede sfeer is in de groep. Er staat een trainer voor de groep die altijd enthousiast is en die een enorme drive heeft. Hij zorgt ervoor dat je tijdens de trainingen tot het uiterste gaat. Zo dat je toch net dat laatste beetje geeft, terwijl je eigenlijk niet meer kan. Je komt echt met een voldaan gevoel thuis.’

– Walter de Bruijn –

‘Veel minder renuren maar gerichte kilometers. Je wordt steeds sneller per km en zonder één blessure of overbelasting kun je met relatief gemak de magische finish van de marathon halen. Dankzij het 14 km schema en This is Running mag ik mezelf ineens een marathonloper noemen!’

– Charlie Burm –

‘Het hardlopen met zowel het 14km marathonschema als de loopgroep van This is Running zijn beide heel positief. Ik heb een geweldige tijd gehad om op deze manier voor de Rotterdam marathon te trainen en kreeg er erg veel energie van!’

– Simone Langejan –