Marathonschema Hartslag

This is Running is gespecialiseerd in het trainen op hartslag. De afgelopen jaren hebben wij legio hardlopers met succes over de finishlijn gebracht van de marathon. Hoe we dat doen? Heel simpel: door een goed en gefundeerd marathonschema hartslag aan te houden.

14 km schema Sportrusten
Wij werken met het trainingsschema van Sportrusten. Dit schema is volledig ingericht op het trainen van hartslag en is wetenschappelijk bewezen. Binnen dit schema train je gerichte km’s en alles gebaseerd op je hartslag. Aan de hand van dit schema werken wij met diverse groepen naar de marathon toe.  

Veldtest
Maar voordat het traject van start gaat wordt op basis van een veldtest jouw marathonhartslag bepaald. Hieruit komt jouw persoonlijke marathonhartslag, waar jij heel gericht de hele voorbereiding mee gaat trainen. En niet te vergeten: de marathon mee gaat lopen!

Variatie is de ‘key’
Het marathonschema is erg gevarieerd, waardoor je in verschillende hartslagzones traint. Hierdoor raak je gedurende de voorbereiding steeds getrainder en sneller. Wekelijks doet elke loper binnen ons marathontraject zelfstandig twee duurlopen op hartslag. Deze duurlopen zijn nooit langer dan 14 km. Met de groep doen wij een gezamenlijke intervaltraining. Oftewel de zwaarste training van ons schema. Doordat wij deze training met elkaar doen ga je nog dieper en harder, waardoor je steeds sneller wordt. 

Maar This is Running doet meer!
Want wij vinden de weg er naar toe net zo belangrijk als de marathon. En daarom doen we veel meer met de groep. Tijdens het traject trainen we af en toe op unieke locaties, gaan we naar diverse wedstrijdjes, motiveren we elkaar door een WhatsApp groep en doen we af en toe iets gezelligs met elkaar. Ook krijg je gedurende het traject handige tips op het gebied van voeding, ademhaling, opbouw marathon en veel meer. Kortom een voorbereiding waar je ‘U’ tegen zegt!

Ben je enthousiast?
En wil je ook met ons aan de hand van dit marathonschema trainen? Wil je daarnaast met een leuke en gemotiveerde groep naar de marathon toetrainen? Doe met ons mee en schrijf je in voor onze marathontraining!

Vragen
Heb je nog een vraag over deze manier van trainen? Kijk gerust bij de veelgestelde vragen of vul het contactformulier

Waarom This is Running?

✓ Op hartslag trainen
✓ Geen lange duurlopen
✓ Goed verantwoord schema
✓ Gerichte km’s maken
✓ Goede balans tussen trainen en rust
✓ Trainen met een leuke groep
✓ Fit aan de start van de marathon

Meet our team!

Meet our team!

Onvergetelijke ervaring

Dat is wat de marathon en ons traject is! En dat is waarom die medaille zo bijzonder is.

Wil jij ook graag die medaille om je nek? Meld je dan aan voor het 14K IS MY WAY marathontraject in één van de onderstaande steden. En wij beloven je dat je een ervaring krijgt die je nooit meer vergeet.

REVIEWS

‘Twee jaar geleden kennis gemaakt met de marathongroep van This is Running. Een super enthousiaste loopgroep met de focus op Sportrusten. Dit traject heeft ervoor gezorgd dat ik super fit aan de start van de Rotterdamse marathon stond en deze in een mooi PR heb uitgelopen. Super trots en blij mee en dit smaakt zeker naar meer.’

– Erik van Wageningen –

‘Wat ik zo mooi vind aan de marathongroep van ‘This is Running’: de gezelligheid en dat er altijd een goede sfeer is in de groep. Er staat een trainer voor de groep die altijd enthousiast is en die een enorme drive heeft. Hij zorgt ervoor dat je tijdens de trainingen tot het uiterste gaat. Zo dat je toch net dat laatste beetje geeft, terwijl je eigenlijk niet meer kan. Je komt echt met een voldaan gevoel thuis.’

– Walter de Bruijn –

‘Veel minder renuren maar gerichte kilometers. Je wordt steeds sneller per km en zonder één blessure of overbelasting kun je met relatief gemak de magische finish van de marathon halen. Dankzij het 14 km schema en This is Running mag ik mezelf ineens een marathonloper noemen!’

– Charlie Burm –

‘Het hardlopen met zowel het 14km marathonschema als de loopgroep van This is Running zijn beide heel positief. Ik heb een geweldige tijd gehad om op deze manier voor de Rotterdam marathon te trainen en kreeg er erg veel energie van!’

– Simone Langejan –